Pagina's

vrijdag 25 november 2016

Oepsie... The lady Skater neemt wat plek in beslag...


Ja... tis effe wennen weer een E-book te plakken... Ik had voor een petrolkleurige tricot eerst een ander patroon in gedachten... Namelijk jurk 19 uit de Knip van januari dit jaar. Maar bij project 1 van de uitdaging "10 lappen voor 1 januari 2017" bleek dat fludderstofjes niet geschikt zijn voor alles, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het stofje niet geschikt is voor dit patroon. De rok is namelijk behoorlijk glad, en ik vrees dat je werkelijk álles er dwars doorheen ziet. Van dit zelfde stofje heb ik namelijk al eens een jurkje gebakken en die was wat wijder qua rok en dat gaat nèt goed met een glad onderjurkje er onder. 


En toen zag ik gisteren Inge met een prachtig jurkje, The Skater Dress... haar 13e exemplaar!!! Dat zegt natuurlijk wel wat als je al 12 keer het jurkje hebt gemaakt en er nóg eentje gaat maken. Dus ik zag dat jurkje, keek naar de stof, prachtige print trouwens, en de valling van de rok... ik dacht... daar is mijn petrolkleurig stofje eigenlijk meer geschikt voor... Dus gevraagd welk modelletje het was, bleek het bij Sancho er gewoon bij te staan, ik was nog niet helemaal wakker...


Maar soit, gisteren moest ik eerst Dennis even ophalen van het station, want als hij op een project in Den Haag werkt is het handiger om te gaan treinen... dus hem opgehaald. Bij thuiskomst was jongste al ijverig bezig met het avondeten en had ze het stokbrood in stukjes gezaagd en voorzien van een laagje geraspte kaas, oven aan en de tomaten crèmesoep stond ook aan... Lekker eten, lekker kwebbelen, toetje... ja... wat een tijd duurt dat zeg!! Na het eten zoeftem naar boven en het patroon uitgeprint... Er was nog even een stortingkje omdat mijn printer zin had om papier te vreten... wat die toch heeft??? Ik had gelukkig nog genoeg zwarte inkt, want die knippert al een tijdje dat 'ie bijna op is... pfew!!


Ik moest nog een paar andere dingen doen, mailtje hier en daar... en dan ligt dat stapeltje maar op de tafel te bránden hè... Tjonge eindelijk ben ik klaar. Ik bekijk het stapeltje en zie dat het bestaat uit twee gedeeltes. Daarna het uitleg gedeelte aan elkaar geniet en de hele handel mee naar beneden genomen, inclusief plakband en schaar en aan de eettafel geploft. Ik heb een werkkamer, maar de eettafel blijft dé plek om dit soort dingen te doen...

Ik heb het gisteravond niet afgekregen, aangezien ik het een precisieklusje vind, zodat ik er later lol van heb en het makkelijk kan overtrekken. Maar vanochtend trof ik de boel natuurlijk in de starthouding aan voor de rest... is niet handig met een ontbijtje en zo. Dus de boel zwiep opzij gezwiept, ontbijt op tafel geploft en gezellig kwebbelend ontbijten met dochterlief. En strakjes, eerst even werken, grrr wéér wachten hè, dan kan ik lekker verder de boel aan elkaar plakken. Stofje is allang gewassen (ergens in 2011 al) dus na het overtrekken, wel eerst kijken wat voor maat ik nodig heb, want de maten lopen van 1 tot en met 8... Eh ik heb géén flauw idee welke maat ik daarvan heb... en dan spelden, knippen, locken... hopla... jurkje af! Tenminste ik hoop dat het zo lekker flitsend gaat... En please geen herhaling van project 1 (vertel ik als het af is), want dat ging niet van een leie dakje... en wacht nog op een laatste "behandeling"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten