Pagina's

vrijdag 11 november 2016

Mijn uitdaging bij Sancho... 10 lappen tot 1 januari 2017...


Daar bedoel ik mee dat ik 10 lappen weg wil naaien voor 1 januari 2017...

Ik doe wel vaker mee met uitdagingen... een aantal gingen niet gek, zoals de 7 kledingstukken in 14 dagen, maar des te vaker kwam ik niet zo ver. Deels omdat ik te lastige kledingstukken uitkies om in zo'n korte tijd te kunnen maken, maar ook deels omdat ik toch niet helemaal gezond ben en toch meer pauzes nodig heb om de boel rond te kunnen breien... eh... naaien.

Ik zag van Henrike, een mede Sancho-lid, dat ze eind augustus zichzelf een uitdaging had gesteld van 20 lappen wegnaaien voor de Clubdag (afgelopen zaterdag)... en dat in zo'n ca. 9 weken of zoiets... Poeh dacht ik een week of 3 later toen ik dat zag... Da's voor mij een straatje of tien te ver. Maar het is wel leuk om mee te lezen en dat anderen mee gaan doen om ook 20 lappen weg te "werken". Of wel meedoen maar de lat niet zo hoog leggen.

Aangezien ik een méga voorraad stofjes heb, deels gekregen van mijn mams en mijn zus Monique, deels zelf in de loop der tijd aangeschaft, wil ik dat er een aantal plankjes leger worden. Leeg zal wel een utopie worden, want tijdens de Clubdag nam ik ook weer 5 lappen mee uit de Kringhoek, pfff. Iedereen die lappen, patronen en patronenboekjes heeft waar niets meer mee wordt gedaan legt dat daar (er is een perfecte hoek met grote etagetredes) en iedereen kan kijken of er iets van zijn gading ligt... En reken maar van yes dat er veel is meegegaan. 

Dankzij de spirit en de sfeer van de Clubdag, en natuurlijk ook dankzij mijn Lief Dennis die me geholpen heeft, zodat ik nu een ècht werkkamertje heb in huis... kriebelde het weer... Ik wilde actie in de tent... en ik gooide een uitdaging op het forum van Sancho... 10 lappen voor 1 januari 2017 wegnaaien. Daar kunnen makkelijke projecten bij zitten, zoals een tafellaken en nieuwe kussenhoesjes, die staan serieus op mijn lijstje. Maar in eerste instantie wil ik toch ècht echte kleding maken, want mijn kledingkast is ècht diep treurig.

De plannen zijn om 2 shirtjes te maken, 1 jumpsuit, 4 rokjes, 2 jurkjes en 1 blouse... 

Inmiddels hebben heel wat stofjes wat nattigheid gezien, zijn die klaar voor de volgende ronde. Er zitten aardig wat tricotstofjes bij trouwens, want die stofjes verwerken best wel vlotjes. Ook al heb ik wat opstartproblemen door mijn tricotvrees. Ik weet namelijk inmiddels dat ik me daar wat minder aan moet storen en gewoon moet beginnen. 

Dit zijn de 10 lappen (in eerste instantie): 

  • een auberginekleurige nepleer (van mams)
  • het wordt kiele kiele, Rokje 11 - Knip januari 2013
  • een voile in ivoor/grijzig paars/oud roze (van mams)
  • riante lap, Blouse 109 - BurdaStyle november 2016
  • een zwart/grijs mixstofje (schatkamer Sancho naaiweekend)
  • ook weer kiele kiele, Rokje 13 - Knip januari 2016
  • een stevige petrol stretchkatoen (Kringhoek Sancho clubdag)
  • Rok 18 - Knip januari 2016
  • een nachtblauwe stof X (Kringhoek Sancho clubdag)
  • een giga grote lap, Jumpsuit - La Maison Victor Editie 1 winter 2013/2014
  • een marineblauw stretchkatoen
  • Rok 18 - Knip januari 2016
  • een nachtblauw/wit smal streepjestricot
  • Jurkje 19 - Knip januari 2016
  • een turquoise tricots
  • twee restantlappen - Jurkje 19 - Knip januari 2016
  • een dieprode tricot
  • Top 14 - Knip september 2016
  • een rode tricot
  • Shirt 21 - Knip december 2011

Broeken laat ik even voor wat het is... Hoewel de jumpsuit natuurlijk wel een soort van broek is.


Op zich lijkt het een rommeltje, qua kleurtjes en onderdelen, maar ik heb voor alles een doel met bestaande kleding. Het worden setjes uiteindelijk.

Wil je weten welke kledingstukken het exact zijn? 

Bekijk de foto hierboven, van links naar rechts bovenste rij en dan van links naar rechts onderste rij. 
Dat is de volgorde van de lappen en dus projecten van mijn lijstje... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten