Pagina's

donderdag 10 november 2016

Speldenkussen terecht...


Dit vind ik toch altijd weer typisch... Vorige week was ik vulliebullie kwijt, nèrgens kon ik het vinden, maar ik wist zeker-de-zeker-de-zeker-weten dat ik het in huis had. Kwestie van niet gebruiken hè! Uiteindelijk vlak voordat ik het opgaf en naar de creawinkel wilde vertrekken, dacht ik nog één keertje kijken bij de machines... en prompt ligt het achter de naaimachine van de Jongste. Die inderdaad niet zo veel wordt gebruikt en dus ook niet uit de kast getrokken wordt, dus signaleer je niet waar het gebleven is.

Sinds ik hier woon ben ik constant van alles kwijt. En dat komt niet omdat ik alles zo puinhoperig hebt ingericht, maar simpel omdat van bepaalde genres !!!, je het gewoon niet kwijt kunt in één kast met plek voor 4 halve planken (erachter liggen de naaiboekjes)... en op één plank in mijn kantoorkast. Dus het blijft deels in verhuisdozen staan... óf in tassen omdat je het gebruikt hebt en het stofvrij wilt houden... Maar vervolgens heb je het even druk met andere dingen c.q. je pet staat er niet naar. En dan verdwijnt het uit het zicht, want het staat in de weg bij je bureau. Dus het wordt netjes opgeborgen (soort van, dus staat het in een grote tas, verzameling van meerdere stofvrij-opberg-tasjes, onder je toilettafel, want dan breek je je er tenminste niet je nek over.

Mja... dus ik zoek vandaag naar mijn paarse nepleren lapje, met daarbij een bijpassend bontachtig iets. Van mijn moeder ooit gekregen, hartstikke leuk. Ik weet alleen niet hoe groot het lapje is, en er wel iets voor mezelf uit kan. Dat wil ik dus even checken... Dus ik trek de deuren van mijn kast open, want ik heb het nog niet zo lang geleden gezien... Grrr... maar wáár heb ik het gezien...

Ik speur dozen, kasten, tassen, lades overal af en tóch kan ik het nog steeds niet vinden... Wat ik wel vind is mijn speldenkussen, die ik al minstens driekwart jaar zoek ben. Ik wéét dat ik hem gebruikt heb bij Dennis... Ik wéét dat het dus niet gewoon bij mijn standaard spullen ligt, maar wáár dan wel??? Nou... in een stofvrij-tasje met een grijs tricotstofje voor Dennis, bij andere tasjes... in een grote verzameltas onder mijn toilettafel!!!

Dat staat daar al minstens... gut wanneer ruimde ik die plank in de kast beneden ook al weer op...?? Ergens in de zomervakantie of zoiets? Nou ja... ik bedoel maar, doordat het op diverse plekken in diverse soorten vermommingen zich bevindt, ben ik constant van alles kwijt. Terwijl als je de zooi op een grote berg bij elkaar legt, het eigenlijk niet eens zoveel is, want ik heb al ontzettend veel weggegeven aan Middelste, scholen etc...

Maar goed, speldenkussen is weer gevonden, terwijl ik het afgelopen weekend juist een mooie nieuwe heb gemaakt bij een pipingband tijdens een workshop bij Renata. Maar ik ben wel blij dat ik mijn vertrouwde lange gele spelden terug heb hoor, want die prikken toch véél beter!!

Maar waar is toch verrekt nog aan toe mijn paarse nepleren stofje!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten