Pagina's

zondag 29 maart 2009

De buit van Stoffenspektakel

Dit is de buit van vandaag. Het was vandaag een perfect zonnige dag voor een Stoffenspektakel. Door het zonnetje kom je echt in een voorjaarsstemming. Ik heb meer gekocht dan de bedoeling was. In het kader van UWYH wilde ik het beschaafd houden, maar helaas veel te veel vrolijke kleurtjes te zien! Ik heb voor mezelf en mijn dochtertjes een mooie lichtgrijze linnen gekocht met een glansje erin. Voor mooie broeken, jasjes en rokjes.


Dit is de stapel voor Bridget. Ik heb mooie stippen lapjes gekocht, dat samen met het turquoise streepje en bonte bloemetjes-couponnetje voor de Feliz jurk is. Ik weet nog niet wat de boven- of onderlaag wordt of wat de roezels voor stofje krijgen. Daar ga ik nog lekker voor zitten. Ik heb ook nog een mooi licht poeder roze met wit streepjesstofje gekocht. Een heerlijk licht stofje. Wat ik ervan ga maken weet ik nog niet, maar ieder geval wordt het een jurkje. Bridget is dol op jurkjes!


Dit is de stapel voor m'n oudste dochter. Ik heb knal fuchsia zijde voile gekocht voor haar en mijzelf. Voor haar wordt het een drielaags topje met aan de hals zilverkleurige steentjes. Daaronder komt een zwarte capri linnen broek. Die stof heb ik al in huis. Ze vond het stippen stofje daarboven helemaal leuk voor een topje met daaronder een glad rokje. Het moet wel gevoerd worden, je kijkt er namelijk dwars doorheen. Daarboven ligt een fucia roze stippen stof. Daar wilde ze een bloes van met korte mouwtjes, zoals in de Brigitte Bardot tijd.


Ik heb de knal fuchsia zijde voile voor een onderjurk. Dit voor onder de linnen knal bloemenlap die daarbovenop ligt. Ik wil daar een mooie zomerjurk van maken, maar de jurk die ik op het oog heb, heeft een verraderlijk laag decolleté. Met het knalroze onderjurkje is dat probleem op een mooie manier opgelost. En als het niet nodig is, dan maak ik er iets anders moois van.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten