Pagina's

maandag 23 maart 2009

Het smockwerk is gereed!

Toch nog een foto waarbij de details niet wazig zijn. Mijn toestel heeft af en toe moeite met kleine details naar voren te halen, maar deze is niet beroerd.

Dit is de eerste poging van het smocken van het jurkje. Ik merk dat je op moet passen niet te strak te werken, want dan wordt het niet soepel. De bovenste rand van dit jurkje heb ik moeten uithalen en opnieuw moeten doen. Achteraf was het niet zo erg, omdat ik de rode rand niet genoeg vond uitspringen.

De jurk moet nog wel in elkaar worden gezet. En er moeten nog bandjes aan komen en de boven- en onderrand moeten nog worden afgewerkt. Ik weet nog niet of ik dat met een rolzoompje ga doen of dat ik er met de naaimachine een zoompje in leg.

Dit is poging nummer 2. Het is leuk om te spelen met ruitjes en zigzagjes en met de kleuren af te wisselen.
Deze moet ook nog in elkaar worden gezet. Ik ben benieuwd welke mijn jongste het mooiste vind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten