Pagina's

vrijdag 27 maart 2009

Nog even geduld...



Mijn slaapkamer vordert maar niet gestaag.... helaas.

Ik ben van de week aangevallen door een ontsteking, waarbij je absoluut niet met je hoofd naar voren moet bukken want dan ga je door de grond.

Het was de bedoeling dat ik deze week de laatste stuckdingen zou doen. Ik heb driekwart van wat ik moest doen gedaan, maar die laatste kwart wil niet lukken door dat verrekte hoofd van me.

Ik heb de wand met radiatoren en de plafondranden wel kunnen schilderen, samen met de twee dames, want die wilden zo graag ook meehelpen. Muurverf is redelijk onschuldig spul, dus hup allebei in een hele oude pyjama en te kleine slippers van vorig jaar en gaan met de kwast en roller. Ze hadden heel veel lol met de roller, want de verf werd iets te diep in het bakje gedoopt en daardoor vlogen de spetters in het rond. Kreten van schrik en daarna gieren van het lachen, want ze waren gelijk gestippeld met witte spatten verf! Ik hobbelde met een kwast van links naar rechts om te zorgen dat de strepen/zakkers weggepoetst werden, maar na 3 lagen is het netjes wit geworden.

Nu moeten de laatste draden worden getrokken voor het elektra en er moet gestuckt worden! Daarna kunnen de muren bewerkt worden met een filler (vulspul voor gestuckte muren). En dan kan er gespachtel-dingest worden!

Ik hoop dat de kleur mooi zal staan. Het houtwerk is spierwit en de muren worden heel heel heel heel licht-grijzig-wit-blauw van kleur...... eh, ja hoe omschrijf je zoiets. En de vloer worden Olmen-planken-look van laminaat!

De oudste heeft gisteren een klus van me overgenomen. De deur sloot al jaren niet goed en dat is irritant als er ramen tegen elkaar openstaan, want dan klappert de deur, ook 's nachts! Door dat hoofd van me zag ik het niet zitten, want er moet een laagje hout afgeschuurd worden. Bij de vorige verbouwing zijn alle deurkozijnen vervangen en er zijn er vijf goed en deze niet. Waar de deur in moet vallen steken de verticale gedeeltes te ver naar voren het is maar 1,5 mm. maar daardoor sluit de deur niet goed. Of hij dat er even af wilde schuren aan twee kanten s.v.p. "Geen probleem mam, doe 'k wel effe...".

Zoonlief heb ik dus een apparaat in zijn handen geduwd, uitgelegd hoe dat ding werkt en hoe je het schuurpapier vervangt. De deur uit het kozijn gehaald en hem ook nog even gehoorbeschermers gegeven, want ik wil niet dat íe doof wordt. Na een half uur komt er een wit mannetje beneden "Een kant is gedaan hoor! Morgen doe ik de andere kant". Dat is een deal vent........!

Nog even volhouden en dan is de chaos weer opgetrokken! Pfff!

Ik blijf vandaag maar beneden dat is beter voor mijn hoofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten