Pagina's

donderdag 19 maart 2009

Het smocken ging best wel goed. Alleen had ik de eerste twee rijen een beetje te strak geborduurd. Bij het losmaken van de rimpeldraden bleven de bovenste rijen een beetje in elkaar gefrommeld te zitten. De rest was lekker soepel en rekte goed. Er zat niets anders op dan de bovenste rijen uit te halen en opnieuw te doen. Om te zorgen dat ik na het uithalen makkelijk de plooitjes kon vinden heb ik boven de oude rijen gerimpeld en het daarna uitgehaald. Daarna heb ik de rijen opnieuw geborduurd, maar deze keer in het marine blauw, want in het rood was er haast niets van te zien.

Ik heb het jurkje even bij mijn dochter om haar heen gespeld en het zit goed qua breedte. Dat is wel spannend, want er staat wel dat je globaal per 20 cm gesmockt werk ca. 60 cm stof moet gebruiken, maar het blijft gokken.

Mijn oudste dochter wilde de jurk ook even voor zich houden om te zien hoe het stond, en heeft meteen een bestelling geplaatst. Het moet dan een tuniektopje worden, geen jurkje, want dat vindt ze meer voor "kleine meisjes". Ja, de kledingsmaak van de oudste dame is aardig aan het veranderen. Vroeger dacht ik er niet eens zo bij na wat ik maakte. Wat ik bedacht maakte ik, en ze vond alles prima, mooi en super. Nu vindt ze een heleboel dingen mooi en super, maar meld ze er meteen een leeftijdsgroep bij... Hahaha ze begint een grote dame te worden.

Ik overleg tegenwoordig eerst met haar voordat ik iets ga maken. Nog beter, we gaan samen naar de stoffenmarkt om stof uit te zoeken. Binnenkort is er weer een Stoffenspektakel. Daar gaan we samen lekker heen. Ik zorg er dan wel voor dat ik platte schoenen aan heb! De dame houdt het namelijk heel lang vol om van kraam naar kraam te lopen ..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten