Pagina's

dinsdag 10 maart 2009

Mijn zelfontworpen rokjes en Tinkerbell


Vandaag een rokje van geborduurde tule afgemaakt. Het rokje lag al een paar weken bijna klaar te wachten op een fluwelen biesje, wat nog gekocht moest worden. Eenmaal gekocht duurde het ook nog even eer ik de rok weer pakte want ik was inmiddels met een leuk jurkje bezig!



Het biesje netjes boven een strookje gestikt. Bij deze rok moet ook nog een bloesje gemaakt worden, die ligt al klaar om in elkaar gezet te worden. Ben benieuwd hoe het wordt, want het is een zelf gemaakt patroon, net zoals de rok. Dat is altijd wel spannend. Mijn dochter is helemaal weg van de rok en heeft bij het doorpassen aardig door de woonkamer gezwierd.



Ik heb daarnet de foto's gemaakt van het tule rokje en bij het uitlezen van het toestel zag ik nog wat kleertjes die ik heb gemaakt. Ik vind het wel leuk om even te laten zien wat ik maak.



Voor mijn jongste dochter moest ik een pakje voor carnaval maken en zij wilde Tinkerbell zijn. Het keurslijfje was nog lastig getailleerd te krijgen, omdat ze zo'n spriet is en er rare plooien in kwamen.



Mijn dochter vond de onderkant van de rok het allermooist omdat er tule tussenuit kwam, ze houd van wijd !!



Ik heb er tegen de kou ook maar een bolero bij gemaakt, want in februari is het toch echt te koud met blote armen rond te lopen. Ook al is het carnaval en wordt er gehost.


Dit is ze uiteindelijk geworden met de vleugels en stafje van Tinkerbell uit Eurodisney.
Ik ga zo eens kijken waar het geknipte bloesje is gebleven, dan is er weer een voorjaarssetje af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten