Pagina's

zondag 27 september 2009

Achter de schermen...

De eerste foto bij de brug, ik zag dat de zon haar... van de jurk helemaal wit flitste, dus foto's niet in de volle zon nemen....

Het jurkje voor de cover van het patroon voor Farbenmix heb ik afgelopen week afgekregen. En ja, nu de foto's voor die cover maken. Ik zou het eerder deze week doen, maar de freule wilde met het mooie weer graag met haar vriendinnetjes van school buiten spelen. En ik dacht steeds, ach dan doen we het toch aan het eind van de middag, maar ja, ze was dan toch ook wel moe na al dat buiten spelen. En één keer kon ik haar beter eerst ondersteboven houden om al het zand uit haar haren te schudden!  Dan maar lekker op zaterdag, het zou mooi weer worden en dat was wel lekker relaxt ook. Manlief ging ook even mee kijken en nam ook foto's.


Even een plekje zoeken, dat licht genoeg was, maar niet te licht...


Ideaal zo'n digitaal camera, geen getuur door een klein gaatje, gewoon ontspannen naar het beeldschermpje kijken!


Het was even lastig om de jurk te bedekken, maar met een uitroepteken en vraagteken lukte het. Het sterretje is er voor de leut, hahaha, ik leer steeds meer foefjes kennen...


Ik was een detail aan het fotograferen van de jurk en de freule blijft perfect geduldig staan en doet wat ik vraag, maar ik heb ook gekke foto's genomen hoor, want dat moest ze af en toe tussendoor ook even kwijt. Ik zal die foto's, "zodra het mag" laten zien!


Ik kijk wel heel erg serieus, maar ik sta er wel mooi op vind ik, geen driedubbele onderkinnen en zo.

Bij het uitzoeken van de foto's zijn er een heleboel goed scherp en met hoofd en voeten. Er zijn er een hele zwik dat ze buiten beeld danst of haar schoenneuzen bestudeerd, gekke bekken trekt, of haar rok beweegt zoveel, dat de hele boel gewoon wazig is, hahaha, want ze beweegt gewoon heen en weer en ik volg haar. Anders krijg je van die statische foto's met handen in de zij en stokstijf langs haar lijfje, en dat is niet leuk voor haar om te doen en voor mij niet om te fotograferen. Het duurt misschien wel langer, maar dan heb ik wel een foto die echt is zoals de freule is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten