Pagina's

vrijdag 25 september 2009

Een winters tafereel is weer in gebruik!



Het is goed te merken dat het eerder donker wordt. 's Avonds gaan de kaarsjes weer aan en de kinders gaan weer warme chocomel en anijsmelk maken als ik de jongste Ukkepuk naar bed aan het brengen ben. Als ik beneden kom zie ik de warme lichtgloed van de kaarsjes al door de woonkamerdeur heen. Gezellig vindt ik dat. Vorige week kwam ook een boek van wel 8cm dik weer boven water. Daar waren we ergens in het voorjaar aan begonnen, maar daar ben ik mee gestopt, omdat de kinders vaak na het eten nog buiten gingen spelen en dit boek moet je echt elke avond een stukje lezen. Het is een serie van drie boeken en daar is dit de eerste van "Hart van Inkt". Het is een heel wonderlijk en fantasierijk boek, maar ook spannend!



En nu ligt 'ie klaar op mijn plekje, ik vat de hint en ga na mijn anijsmelk voorlezen. Drie hoofdstukken verder zie ik dat zoonlief helemaal onderuitgezakt ligt onder een deken van nep bont en dat dochterlief tegen me aan ligt en net als har broer rode slaapwangen heeft. Als ik om 21.00 uur zeg dat het bedtijd is, hoor ik ze niet eens morren, en lopen ze loom naar boven!

Ik ben er eigenlijk ook wel slaperig van geworden en ik kruip lekker onder mijn deken van nep bont, zálig!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten