Pagina's

donderdag 28 oktober 2010

Mijn nieuwste ontwerp de Nadya staat in de "Vorschau" van Farbenmix


Dit was proefkonijn nummer 1 of eigenlijk ook nummer 2. Want zoals je kunt lezen bij het berichtje over de perfect nagemaakte dochterlief als paspop heb ik de bovenkant overnieuw gedaan. Nog wat kleine veranderingen en toen heb ik het van een écht stofje gemaakt. 


In maart vroeg Farbenmix of ik een Winterkleid met lange mouwen wilde ontwerpen, maar dan eentje die heel makkelijk te maken is, ook voor beginners. Dat was wel even een uitdaging. Ik moest even omschakelen. Bij het ontwerpen zat ik nu gelijk te denken hóe het in elkaar gezet moet worden. Ik zat redelijk snel op het goede spoor. Ik heb meerdere "onderdelen" getekend. Het tuniekjurkje kan je combineren met de legging maar ook met een maillot. Bijbehorend zijn er nog patronen in E-book met de letter C... en die komt ook 15 november uit. 

Met het patroon Nadya kan je van alles. Het beleg hoog in de taille kan met striklinten worden getailleerd, maar ook met elastiek. Het beleg kan aan de binnenkant worden gestikt of van een afstekend stofje aan de buitenkant worden vastgestikt. Ook kan het zonder tunnelbeleg, dan wordt het getailleerd door naaimachine-elastiek, dat zit super lekker. Op 15 november komt bij het patroon een Freebook uit die je gratis kan downloaden en die versie is met een aantal toertjes elastiek getailleerd.


Dit zijn de foto's die ik naar Farbenmix heb gestuurd als proefje van het patroon. De foto's boven zijn de stoere versie van het jurkje. De foto's hieronder is de romantische versie.



Dit rode jurkje heb ik later als variatie gemaakt, omdat ik wilde dat het jurkje ook van jersey of andere rekbare stofjes gemaakt kon worden. De stoere versie hierboven en de romantische versie hieronder.


De foto's zijn een beetje wazig, maar het was zó donker, dat ik de foto's heb moeten bewerken in Picasa en daarvan werden ze een beetje korrelig, maar het gaat er om, dat je ziet wat er op staat, hè!


Deze week heb ik nog een paarse gemaakt. Ja, de jurk en de legging zijn dieppaars, alleen is dat niet te zien als je knipt met het fototoestel. Ik wilde gewoon een leuke versie maken als voorbeeld voor Farbenmix, maar ook gelijk voor de webwinkel. Tijdens het maken van de jurk zat m'n jongste zo te zwijmelen van de stof, zó lekker zacht. Mooie kleur, en natuurlijk het bont, daar is ze gek op. Ik heb dit bont ook vorig jaar gebruikt in haar winterjas en het blijft na het wassen perfect. De jurk is een héle dikke katoenen verlours en ja. Ze mag hem hebben. Hij gaat linea recta haar kast in. Ze wil hem morgen aan. Ik weet niet hoe warm/koud het morgen is, maar zij heeft het ieder geval niet koud!

Ik heb ook nog voor tieners een variant geknipt, ik hoop die morgen of anders overmorgen af te hebben. Oudste dochter en haar nichtje zijn de mazzelaars. De stofjes vonden ze helemaal cool en stoer. Vooral de legging, dat is van superelastische denim. Zodra het af is laat ik de dames in hun outfit zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten