Pagina's

dinsdag 12 oktober 2010

Rode pailletjes in de webwinkel


De rok heet Fay

De stofjes heb ik beetje voor beetje bij elkaar verzameld. Ik viel máánden geleden al voor deze mooi geborduurde pailletjestule met ingeweven bloemen in de tule. Die kleur was zo mooi warm rood. Maar ja, de stof voor de onderrok was niet één twee drie te vinden in de goede kleur. En ik wilde geen voering voering, ik wilde dat het ook nog een warm rokje werd. Ik heb heel veel winkels bekeken en waar vond ik het? In mijn eigen voorraadkast! Nou ja zeg!


Ik had al een hele mooie jersey voor de legging en shirt. De kleur was wat zachter dan de tule, maar dat was juist  perfect voor het ton-sur-ton effect. Deze jersey heb ik vorig jaar gekocht, weet alleen niet meer waar, dat is wel jammer, want hij is echt mooi. Het is een beetje dikkere jersey, lekker voor nu het kouder wordt, en héél zacht en glad. Het naait super weg. Ik weet inmiddels na een aantal lappen in de kliko te hebben gegooid waar ik op moet letten bij het kopen van jersey. Fludderjersey, waarvan je in de zomer denkt, "Oh, lekker luchtig jerseytje, zal ook wel mooi vallen want het is zo soepeltjes". Nou, voor mij is het drie keer niets, moet ik aan de grond vast spijkeren, want anders is alles scheef. Het rolt namelijk continue van de tafel af, grrr! Dan wil je het gaan verwerken. Nou het locken gaat nog wel, maar afwerken? Nee, kliko is het antwoord (of mijn meiden moeten er mee willen prutsen). Maar dit was zálige jersey om mee te werken en volgens dochterlief zit het lekker en is het zacht.

Ze krijgt, als ze een kledingstuk aan heeft van mij gelijk een regen aan vragen over haar hoofd heen gekieperd, want ik wil alles weten. Over het patroon, hoe ze het vind, de snit, zit het lekker, de lengte, past het bij haar, hoe het voelt, kan ze lekker bewegen, de stofjes, zacht, hard, soepel of stijf, hoe het aan en uittrekt, wel zo handig met gym. Alles!


Het shirtje heet Gigi

Overigens de ketting die ze om heeft is eigen fabricage van een paar jaar geleden. Heb ik voor Kirsten gemaakt voor aan haar spijkerbroek. Het is eigenlijk geen ketting, maar heeft aan weerszijden van de ketting een slotje en je haakt het om de riemlusjes heen vast aan het kettinkje. Eentje bij het lusje van de de broekzak voor en eentje aan het lusje half zijkant achter. Dan hangen de hartjes gelijk aan de ronding van de broekzak te bungelen. Maar aangezien de spijkerbroek is overleden heb ik nu tussen de slotjes een stukje ketting gezet, anders zit 'ie veel te strak, zodat het nu als ketting te gebruiken is. Na de foto's nemen heeft ze hem gelijk de hele dag omgehouden.


Het is natuurlijk een eenvoudig shirtje, maar ja ik kan het niet laten, dus rimpeltjes aan één kant van het shirtje.


De legging heet Hay-Lin

De legging is lekker lang, zodat hij niet uit laarsjes kan piepen, ook niet uit enkellaarsjes. De dame heeft wel hoge laarsjes, maar haar zus heeft namelijk enkellaarsjes, dat is nu in hè! Ja, dat moest ik even in mijn hoofd registreren. Ze wilde ze graag en ze zijn super hoor, donker grijs/blauw (de kleur laat zich lastig omschrijven) met een rode rits middenachter en riempjes met gespen. Stoer met een vrouwelijke twist (de dame is volgens haar geen meisje meer. Tis maar dat ik het weet). Ik keek gelijk bedenkelijk naar haar leggings. Dat zijn meestal gekochte leggings en die zijn net wat korter en piepen net wel net niet boven de laarsjes uit. Maar ze draagt nog steeds rokjes, dus eh, de leggings moeten door de nieuwe laarsjesmode gewoon wat langer... Ok baas, wordt geregeld.


Het gordelceintuurtje heet Isolde

Aangezien ik accessoires maken wel heel leuk vind om te doen. Dat doe ik vooral 's avonds lekker beneden op de bank. Zit ik er lekker bij te freubelen, maar ja ik wilde eens wat anders proberen dan een sjaaltje breien. Een gordelceintuurtje leek me wel wat. Ik zocht eerst naar mooi breed stevig ribsband, maar dat is onvindbaar in deze kleur. Toen de stoffenwinkel hier in de stad geprobeerd, eerst op de webwinkel gekeken, dat is wel handig als je wilt weten wat er allemaal is anders ga je voor niets. Ze had een aantal kleuren imitatie lederlook, alleen op het scherm van de computer is de kleur natuurlijk een groot vraagteken. Is het rood, knalrood, of nog een ander soort rood? Hup zaterdag, naar de stad gehopst met m'n staaltjes stof. En ja, hoor, perfect matching met de onderrokkenstof! Dat is toch super! Dat kralen- en pailletjesband had ik nog liggen, want dat vond ik zó mooi toen ik het kocht. Ik had het niet nodig, maar het moest gekocht worden! Afwijking!


Jongste is dol op van die bedels, mijn tassenbedel hangt geregeld aan haar spijkerbroek. Dus ik heb lekker zitten freubelen met dat imitatieleer en vulliebullie. Handig hoor, als je van álles in huis hebt. 

Vlak voordat de foto's genomen werden en ik alle spullen ging verzamelen, dacht ik aan die ketting en toen bedacht ik dat ik nog een hele zwik van die kralen over had. Tada, volgende bedel-idee is geboren. Tangetjes gepakt, oogjes, lange pinnen, kettingsliert en buigen, knippen en knijpen maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten