Pagina's

zaterdag 8 januari 2011

Zoonlief maakt ook prachtige kunstwerken


Deze week was ik jongste op de kiek aan het zetten, nadat we een middagje hadden geplonsd in bad. Ik zag ineens op mijn nachtkastje de mol van zoonlief staan. Die heb ik nog nooit laten zien. Aangezien hij niet achter de naaimachine zit, of met breinaalden in de weer is is dit wel een mooi voorbeeld van zíjn creativiteit. 

Momenteel is hij op school bezig met het maken van een mol van klei. Hij moet de brugklas nog een keer overdoen, dus de opdracht is hetzelfde. Voor hem geen punt, hij heeft daar zeer veel lol in, omdat hij zichzelf wil overtreffen. Een nóg mooiere mol en een nóg hoger cijfer halen. Qua cijfer had hij vorig jaar een 9, dus werk aan de winkel om dat te overtreffen denk ik zo.

Hij heeft in 2009, hier vlakbij, een jaar lang workshops gedaan met allerlei technieken van handenarbeid en Kunst. 

Hij heeft daar werkelijk van alles gedaan. Allerlei technieken met verf, papier, figuurzagen, kleien, glazuren, schilderen en fotograferen gedaan. Dat laatste zie het blogberichtje "Fotografie samen met Kunst".  


Hij kreeg anderhalve maand geleden de opdracht de mol te maken. Is een paar weken bezig geweest de mol te perfectioneren. Hij staat nu te drogen, de mol is niet massief. Hij heeft toen de mol af was de mol aan de onderkant uitgehold. Dat moet, omdat anders tijdens het bakken de mol uit elkaar knalt. Dat is een beetje zonde. Als hij gebakken is krijgt hij hem mee. Ik ben wel zó benieuwd hoe hij geworden is. Volgens hem is heel anders, veel meer 3D erin! Dus geen ingekraste armpjes en vingers en tenen, maar met bolling, schaduw e.d. 

Dit molletje vind ik echt een koddig beestje. Lekker rond, eigenwijs neusje, schattig mondje en lieve oogjes. 


 Zo staat z'n kunstwerk te pronken naast m'n bed op m'n nachtkastje, super hè!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten