Pagina's

maandag 17 januari 2011

Ik ben wakker... kom maar op


De jongste spruit was gisteren jarig, en was al héél lang wakker eer wij zingend binnen kwamen. Zoals je kunt zien is ze klaarwakker! Ze zat gelijk recht over eind. Voor de vorm had ze wel onder de dekens gedaan alsóf ze sliep... jaja ècht niet!



Ze vind het wel jammer dat ze in de winter jarig is, want mijn ouders hebben de traditie om met verjaardagen altijd beschuit met aardbeien op bed te serveren en ja die traditie hou ik graag in ere.. Maar ja, in januari vindt je die dingen natuurlijk nergens. Gelukkig is ze ook dol op een zacht gekookte eitjes. Dus een boterham met een eitje gaat er bij haar natuurlijk ook heel goed in, zoals je kunt zien op de foto's.



Nou die boterham vloog erin! En nu de cadeautjes. Broer en zus kopen van hun zakgeld ook altijd iets. Vanuit school hebben ze samen geshopt. Van haar zus kreeg ze een flesje roze badschuim, een hartje dat bij aanraking van water een handdoekje wordt en nog een badhartje. Van haar broer kreeg ze een dubbel armbandje, witte pareltjes en zilveren schakeltjes, met de letters LOVE eraan. Een mooi doosje, met daarin een schrijfblokje. Van mij kreeg ze witte poppenschoentjes (met minihakjes), geborduurde poppenlaarsjes, dank je wel Astrid voor het snelle opsturen! Ik heb nog een gesmockt jurkje gemaakt voor haar pop. Daar was ik vorig jaar aan begonnen (schaam, schaam, schaam), maar ja, het verdween eventjes (!) in het bekende tasje. Dit is het smockwerk. Rem heeft een mooi paars horloge met witte bloemetjes voor haar uitgezocht. Er moeten alleen een aantal gaatjes bijgemaakt worden in het horlogebandje, want haar polsje is ietwat dunner!


Mijn vriendin Natalie heeft de taart gemaakt en net zoals de taarten van de oudste en middelste is dit weer een plaatje. En lekker! Mjammie. Het gezichtje is zo fijntjes beschilderd, ècht schitterend!


Ja, en dan mijn noeste arbeid van de afgelopen anderhalve week, haar verjaardagtraktatie. Ik heb 50 cakejes gebakken en in de vriezer gestopt. De botercrème heb ik zelf gemaakt en alle roosjes en rozetjes van marsepein. De jongedame heeft ijverig meegeholpen de roosjes te beschilderen. Gisteravond cakejes uit de vriezer gevist en de botercrème zacht laten worden en in een spuitzak gelepeld en toen toefjes gemaakt. De spuitzak heb ik geleend van Nathalie, want dat ding van mij van de Marskramer is een nachtmerrie. Je krijgt dan een soort dronken slingerende wurm i.p.v. een mooie toef! Ook de rekjes heb ik van haar geleend. Mijn exemplaar is meer voor de sier en geschikt om mooie sierspulletjes op te zetten. Hij is veel te zwaar voor haar om de klassen mee rond te gaan. Ik ben al gauw een uur bezig geweest alles op te spuiten en te versieren...


Vanochtend vroeg dochterlief op de kiek gezet met haar pop, die had ze al hoor, helemaal in de starthouding om naar school te gaan. Ik heb deze keer geen verjaardagskleding gemaakt voor haar. Het is momenteel heel erg druk, en ik wilde het poppenjurkje ook graag voor haar afmaken. Ik heb dus gekozen om in andermans (!) webwinkel een mooi setje te kopen, de rok kan ze in de zomer gewoon doordragen met iets wit erop, want het is een heel mooi zachtgrijs. De onderrok is de Caitlin van Farbenmix die ik voor onder de donkerblauwe Nadya van Farbenmix heb gemaakt. Die rok wordt héél goed gebruikt, want ze stopt hem werkelijk overal onder.


De erker in vol ornaat met alle cadeautjes die ze heeft gekregen. Ze heeft genoten en is enorm verwent door iedereen. Een mooi blik potloden, leesboeken, kralen om armbandjes te maken, maxiloco, wit radiowekkertje, een ringetje met een roze vlindertje een spel "Wie ben ik". Dat spel zaten alle kinderen ook onmiddellijk te doen. Allemaal met zo'n blauwe band om hun hoofd en een kaart erin gestoken en dan maar raden wie ze waren... Ontzettend gelachen om de lol die ze hadden, groot en klein allemaal bij elkaar.


Nog een traditie, deze is van mijzelf, is om het grote raam in de woonkamer te versieren in een bepaald thema waar de kinders op dat moment heel erg mee bezig zijn of ze heel erg leuk vinden. Ze heeft van de Sint een ontwerp lichtbox gekregen. Dus ze is heel veel kleertjes aan het ontwerpen, en kleed haar poppen aan met stroken stof en maakt dat vast met linten en elastiekjes. Geweldig hoe ze alles vast krijgt. 

Alleen wist ik even niet hoe ik dat thema nu op het raam zou kunnen krijgen, maar ineens zag ik de oude kinderpaspop "Ik dacht, dat is het!". De paspop staat beneden naast de antracietgrijs geverfde kast en moest mee naar boven. Eenmaal boven de la met alle kleuren van de regenboog aan tule open getrokken. De kleur rood heb ik er uit gevist, want dat is haar lievelingskleur. Een stuk elastiek, wat spelden en hup freubelen maar. In 2 minuten creation ready steady voor in de vensterbank. Zuslief heeft de slingers opgehangen en op A4-tjes ".... 8 jaar" getekend en ingekleurd. Super hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten