Pagina's

vrijdag 28 januari 2011

Ik ga deze keer voor mezelf een Farbenmix patroon kiezen en kopen


Ja, dat had ik van de week eens bedacht. Ik heb de patronen Jackie, een stoer jasje, en de rok Frida besteld en vandaag binnen gekregen. Nu heb ik wel een vraagje, hoe vallen de patronen Jackie en Frida?? Ik heb namelijk geen flauw idee... en wil niet eerst een proefmodel maken... 

Mijn kledingkast is meer dan bedroevend... Een kwart van mijn kleding wat past is zomerkleding.... klapperdeklapperdeklapper.... De andere helft, winterkleding, is te groot... en nog een kwart, is net wel net niet te groot en dat zijn allemaal basic dingen, shirtjes her en der een trui, twee spijkerbroeken en wat leren-, fluwelen- en spijkerjasjes. 

Géén enkele jurk past goed. Ik kan mijn overslagjurk prima aan hoor, alleen zit de overslagsluiting op mijn rug i.p.v. aan de zijkant. M'n zwarte linnen rok (ècht snik, jammer) pas ik alleen maar als ik met een veiligheidsspeld 25 cm stof in een plooi vouw, dus een plooi van 12,5 cm. en dan blijft 'ie hangen. Op zich met m'n zwarte truitje kan het prima, het is zo'n rok met allerlei vreemde plooien horizontaal en verticaal dus eentje meer of minder maakt niet uit... 


De andere rokken zijn of te stevig van stof om dat te proberen of het is géén potje. Zonder zo'n ingreep moet ik er een lange trui op (heb ik niet), want anders komt de tailleband onder m'n truitje of shirtje vandaan piepen... Dàt wil je niet zien, laat staan in lopen. Dus, na 's ochtends met een sip gezicht een bezoek te hebben gebracht aan mijn inloopkast bedacht ik na mijn ontbijt en een bezoekje aan 't blog, dat ik daar maar eens wat aan moest gaan doen! Nu had ik pas geleden bij het blog van Vlijtige Lies het jasje Jackie van FM gezien. Zij had een spijkerbroek in het jasje verwerkt. Dat kan ik uitstekend doen met een van mijn spijkerjasjes die voor mij te groot zijn geworden. 

Het patroon Jackie kwam volgens mij tegelijk uit met mijn patroon, want de foto's stonden toen naast elkaar bij "vooruitblik". Ik vond het jasje ontzettend leuk en heb ook lekker de beschrijving van het patroon zitten bekijken. Wat mij meteen opviel was het gebruik van sierstiksels die de ontwerpster gebruikt en ook bij haar andere ontwerpen. Ik had gelijk zin om dat toe te passen in een setje voor de jongste dochter en ben met mijn machine ook sierrandjes gaan uitproberen. 

Nu vind ik dat ik zelf nu wel eens aan de beurt ben. Dat was al eerder het geval, vorig jaar zomer, maar die jurk hangt nog steeds zonder knopen in de kast, schaam, schaam, schaam. Maar nu heb ik een doel. Volgende week zaterdag ga ik met Rem naar een soort van "etentje" bij een collega. Misschien werkt dat wat beter !?

Maar als iemand mij kan vertellen hoe het jasje Jackie en het rokje Frida valt dan hou ik me aanbevolen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten