Pagina's

donderdag 6 januari 2011

Scrubje mama?

M'n jongste dochter gaf héél duidelijk aan wat ze wilde afgelopen woensdagmiddag. Eerst broodje knak eten bij een klasgenootje van haar. Daarna heeft ze met zijn zus en hem met de Wii supersonisch staan dansen. Toen ik haar kwam ophalen om naar dansles te gaan waren ze alle drie ijverig bezig. Ik heb nog even thee gedronken en daarna haar achter op de fiets gezet en naar de Werkschuit gefietst/geglibberd/gelopen. Terug weer naar huis gefietst (ahum) en even achter de naaimachine gewerkt. Toen de dame weer opgehaald. Ze had bij thuiskomst een plan. Ze wilde in bad !? Oké, is goed. Jij ook mama! Oké, de freule heeft het bad aangezet, terwijl ik nog even de wasdroger leegtrek. Ik hoor geplens als ze het bad ingaat. Even later ben ik er bij geploft (plons!) en de dame zegt "Scrubje mama?" "Tuurlijk freule!" washandjes gepakt. Gelukkig kan ik er vanuit het bad bij! Scrubpompfles gepakt en laten zien hoe of de wat de bedoeling is, niet in oogjes, niet in je mond, niet in je oren en vooral ook niet te hard scrubben! 

Ze knikt ijverig, ze heeft namelijk nogal een gevoelig huidje, dus ik zit met argusogen naar haar te kijken. Maar alles gaat goed, moeders was weer eens overdreven bezig. Daarna haartjes in de blonde haartjes shampoo gezet. Er was weer haarluis op school  geconstateerd, dus als het strakjes droog is gaat de "stofkam" er doorheen! Ondertussen kwebbelt ze de oren van mijn hoofd, het is reuzegezellig.



Na het afspoelen, afdrogen en lotionen ploffen we lekker in badjas op mijn bed om een filmpje te gaan kijken. Ze wil al een paar daagjes een film zien van Assepoester, maar dan de Amerikaanse versie met Drew Barrymore. Eerder wilde ze de film niet zien, want hij is in het Engels, maar nu kan ze de ondertiteling haast bijna helemaal zelf lezen. Die ging vorig jaar, tot haar grote frustratie, nog véél te snel. Ze heeft, voordat de film werd aangezet, even een paar appels en twee bakjes gehaald, met een aardappelschilmesje, zodat we prinsheerlijk een appel in stukjes weg kunnen snoepen. Na de appel worden de wangen ingesmeerd met wangetjeszalf, zo heet de tube ècht hoor, maar we smeren het natuurlijk wel een heel gezicht rond, hè! Ik ook!



Inmiddels is oudere zus ook thuis gekomen en naast me neer geploft. Ze kijkt lekker mee. Rem was ook redelijk vroeg thuis en we worden om zes uur geroepen om te eten! Hé, het blijkt ineens donker te zijn! Na het eten gaan we verder de film afkijken. We zitten nu comfortabel met z'n drieën de film te kijken. Zó relaxt. Na de film lak ik haar teennageltjes roze, haar vingernageltjes paars/lila. Mijn nagels worden door haar blank gelakt en het ziet er nu overdag nog netjes gelakt uit ook!

Daarna is het voor de dame ècht bedjestijd, het is namelijk al acht uur. Ze ligt normaal om half acht en is binnen een paar minuten vertrokken. 

Wat een lekker ontspannen middagje heeft de freule mij bezorgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten