Pagina's

vrijdag 4 februari 2011

Hetty je tafel eindelijk in beeld... met een stapeltje op vrijdag voor Irma




Toch nog stapelen van mij op de tafel die ik heb overgenomen van Hetty van Faire un songe, Hè, hè Hetty, eindelijk!! Het kwam er steeds maar niet van, om hem op de kiek te zetten, of er stond van alles om heen of op. Of ik dacht er gewoon niet aan en als ik er wel aan dacht, dan was het al 's avonds laat... nou zie maar eens een zwarte tafel in het schemer op de kiek te zetten... Ik wilde natuurlijk wel een tafel laten zien met wat moois erop. c.q. ernaast... Nu stoort alleen het stopcontact achter de kandelaar nog... misschien eens op zoek gaan naar een luik of zo..... Ik zit nog wel steeds te rommelen met wat ik er bovenop zet, hoor. Eigenlijk wil ik een mooie lamp op de tafel zetten en de hoge lamp op poot ergens anders. Nu komt de lamp niet mooi tot z'n recht. Hij staat een beetje klem tussen muur en tafel, maar ja, ik zit daar altijd en heb toch licht nodig bij al dat gefrut met haak- en breinaalden en zo.... dus... het moet maar even. Maar ... veranderingen komen vanzelf wel weer op de kiek!



Irma van het blog Allemaal kleurtjes heeft elke vrijdag "stapelen op vrijdag". Er wordt van alles gestapeld, bij allerlei andere blogs ook. Complete kop en schoteltorens worden er geplaatst. Met mijn servies valt er niet veel te stapelen, want dan zou je een hele stapel dezelfde kop en schotels krijgen, of ik heb misschien niet goed mijn fantasie gebruikt, kan natuurlijk ook, maar ik vind mijn servies niet wauwiewoepie. 


Daarentegen vind ik mijn boeken over couturiers wel leuk, ik zit af en toe te watertanden als ik er in zit te bladeren. Vooral de kleuren... en mijn oude doosje met geslepen glazen (geen kristal hoor) onderzettertjes, met daarop weer een doosje, waar een verzilverd suikerlepeltje in heeft gezeten (het lepeltje zit nu in het suikerbakje op de salontafel). Daarbovenop een doosje met schotelcijfertjes klemmetjes. Hoe heet zoiets eigenlijk?? Die heb ik gekregen van mijn oma, dat was voor op verjaardagen als iedereen dezelfde kop en schotelt had, dan schoof mijn oma een cijfertje op het schoteltje, en dan wist ze als ze al die kopen schotels terugbracht na het navullen met koffie of thee welk kop en schotelsetje bij wie hoorde!! Ik vond dat als kind toch wat hebben hoor.... Op de stapel boeken staat ook nog een theeblikje, gekregen van mijn moeder en een setje geborduurde servetjes met een touwtje er omheen. Gekocht op een fair, héél lang geleden. Volgens mij was Ramon toen 4 en Kirsten 2... aangezien die nu 15 en 13 worden... is dat best wel lang geleden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten