Pagina's

maandag 21 februari 2011

Knip, knip, knip, knip... nog lange niet, nog lange niet


Gisterenmiddag weer eens begonnen met vierkantjes knippen voor een lapjesdeken voor de jongste jongedame. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met verzamelen van restantjes. Het knippen gaat héél langzaam. Ik wilde eerst de lapjes 15x15cm. maken, maar dan blijkt dat er een heleboel stof niet gebruikt kan worden en dan gaat het wel heel erg lang duren eer ik genoeg vierkantjes heb. Dus gewoon een maatje kleiner gemaakt. Eerst tekenen en dan knippen (ik heb helaas geen snij-ding). Dus ouderwets knipwerk, het is wel zeker weten een "hand"gemaakte lapjesdeken, letterlijk en figuurlijk.


























Even later, ik zucht dat het stapeltje nu niet bepaalt groeit, zegt m'n dochter dat zij wel wil helpen met knippen. Dus ik teken vierkantjes en zij knipt. Na een uurtje knippen krijgt ze een lamme hand van het knippen en draaien we het om en ga ik knippen en tekent zij vierkantjes op de stof.


Ik heb gisteravond al een pleister moeten plakken tegen een opkomende blaarplek. Au au au! Maar dat zal denk ik wel vaker gebeuren, want ik ben er nog lange niet.

Dit is de tas met stof dat nog geknipt moet worden en hij lijkt nu niet bepaalt leger geworden. Hij was mudvol, maar is dat eigenlijk nog steeds, zucht, piep, hellepie. Qua kleurtjes en soorten printjes, wordt het een ratjetoe, maar ik denk dat dat wel leuk is, hoop ik. Wat ik niet leuk vind voor zo'n lapjesdeken kan ik altijd nog verwijderen van deelname, hahaha. Tot nu toe heb ik zwart-wit, lichtroze, knalroze, blauw, appeltjesgroen, grijsblauw, wit en rood geknipt.


Dit is de tas met hele kleine restantjes voor de prullenbak, aardig gevuld zou ik zo zeggen. Alleen is de tas met nog te knippen stofjes véél groter en véél voller.

De tas heb ik even onder de tafel naast de bank geploft, grotendeels uit het zicht, maar wel dusdanig dat ik hem niet vergeet, zoals wel meer plastic tasjes.

Dit is weer een mooi klusje voor het volgende weekend, hopelijk heb ik dan alles weggeknipt, misschien wel weer samen met dochterlief, want dat scheelt wel hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten