Pagina's

vrijdag 11 februari 2011

Stapelen op vrijdag... met knopen!


Stapelen op vrijdag. Tja, wat zal ik vandaag eens stapelen? Van mijn servies krijg ik nog geen stapelneigingen, aangezien dat een gewoon wit basis servies is van de Blokker en nu niet bijster origineel, interessant of prachtig is. Mijn glazen kunnen niet gestapeld worden, net zomin mijn vazen zich daarvoor lenen. Tenzij ik er vanaf zou willen. Nou? Hm, blijf antwoord schuldig oftewel eigenlijk maakt het niet zoveel uit, de vazen zijn net zo bijzonder als mijn servies, maar ik heb het wel nodig als ik met Valentijnsdag (of zo) een blommetje krijg, dus laat ik maar niet stapelen, want dan kan ik gaan vegen, en da's geen hobby van me. Dus iets minder breekbaars stapelen, toiletpapierrollen kunnen zeer goed gestapeld worden, elke keer als er een nieuw pak neer wordt gezet wordt er gelijk een toren gestapeld, maar helaas, weinig moois aan.


Knoopjes, kun je die stapelen? Vast wel, even uitproberen. De nieuwe exemplaren zijn bijna allemaal afgerond en willen absoluut NIET op elkaar blijven liggen. De parelbolletjes willen alleen maar in een rij liggen.. Ik neem eens een snoekduik in het bakje van mijn oma. Ik heb van mijn oma een klein blikje gekregen met daarin allerlei oude knoopjes. Geen enkel knoopje is het zelfde ook al horen ze bij elkaar. Stapelen is een wiebelige onderneming, maar gelukkig kunnen er geen brokstukken vallen. De knoopjes zijn niet helemaal rond, zijn ook niet overal even dik. De gaatjes zitten ook niet in het midden, dus geen machinale exemplaren. En juist dat onregelmatig, oude, ietwat scheve niet perfecte vind ik juist zo leuk.


De toren is tig keer omgevallen, twee knopen heb ik later maar weggelaten, want de onderkantwaar de naald door het platte stukje heen moet is te ver afgesleten en dat zorgt ervoor dat ze niet plat kunnen liggen. Wat leuk hè? Die oude knoopjes!

Als je meer stapeltjes wilt zien of zelf een stapeltje wilt tonen. Ga dan naar het blog van "Allemaal kleurtjes" en daar vindt je meer uitleg over "stapelen op vrijdag".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten