Pagina's

zondag 6 maart 2011

... en nog een rokje ook!


Gisteren het patroon uitgeraderd en vanmiddag alles gecheckt of ik inderdaad alles wel had. Had ik dus niet. Gisterenavond laat was ik pas klaar met uitraderen en ik dacht dat ik ècht alles had, maar ik had nog wat dingen dubbel moeten tekenen. Gelukkig weet ik van mezelf dat ik 's avonds geen heldere tante ben. Toen de giga-lange lap op tafel gelegd en alles erop gespeld. De  spelden zijn bijna op. Het zijn ontzettend veel onderdelen, maar ik krijg alles riant uit de lap. Doordat ik de broek en het jasje tegelijk op de lap leg, kan ik het voordeliger neerleggen. Ik hou dus ca. een metertje stof over... ja... misschien kan ik daar ook een rokje uitkrijgen voor de kids of zo... of misschien voor mezelf, want ik ben nu dunner dus de patroondelen hoeven niet persé meer onder elkaar te worden gelegd... dus meer gebruik van stof.

Ben de stapel boekjes weer ingedoken, want ik had vrijdagavond een heel leuk rokje gezien in de Burda 2/2011, die welliswaar wel een stukje verlengd moet worden, want een rokje van maar 37cm..... is wel héél erg kort. Ik wil namelijk wel kunnen zitten zonder aan mijn rokje te trekken en kunnen bukken zonder genante toestanden. Dus hup, ruimte gemaakt op tafel, uitraderen die handel, inclusief verlengen met 10cm. Er zitten ook hier weer paspelzakken in, 3 stuks. Ik geloof dat ik als ik de broek (4 paspelzakken), jasje (2 paspelzakken) en rokje (3 paspelzakken) gemaakt heb, aan het eind in paspelzakken zal gaan dromen, want dan heb ik er zo'n 9 !!! gemaakt. Op de stof gelegd, het is dat er een springplooi midden voor zit, maar anders had ik het voor- en achterpand makkelijk naast elkaar kunnen leggen. Tjé-zeg.

Ik ga strakjes na het eten de stof knippen en dan kan ik gaan doorslaan. Ik heb op zich alles wel goed doorgemeten. Maar helaas kan ik het niet met een goed passend kledingstuk vergelijken, want het enige wat ik heb gekocht (want gemaakt heb ik vorig jaar eigenlijk niets) dat goed past zijn de zonnejurkjes van vorig jaar hoogzomer. Daar heb ik met dit jasje, broek en rokje niet veel aan. Dus alles ga ik doorslaan, zodat ik zo snel mogelijk mijn snit weer weet en weet waar de veranderingen zitten. Het zijn toch best wel nauwsluitende kledingstukken en ik wil wel dat het mooi komt te zitten en niet denk "Had ik maar...". Hierna kan ik alle bovenzakken uit voeringstof gaan knippen. 

Dus wordt vervolgt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten