Pagina's

dinsdag 22 maart 2011

Fikkie stoken


Vanmiddag bedacht ik ineens toen ik buiten in het zonnetje op de tuinbank naar de vuurkorf zat te staren dat het al héél lang geleden was dat we die gebruikt hadden. Aangezien het 's avonds best wel flink afkoelt leek het mij wel leuk om marshmallows te maken boven de vuurkorf. Ik gelijk een mailtje gestuurd naar Rem of hij voor de marshmallow-dingen kon zorgen en of hij ook zin had in een potje vuur maken in de tuin. Nou meneer vond het gelijk een superplan, dus dat was geregeld. Toen Ukkepuk begreep wat we gingen doen stond ze gelijk te springen in de tuin, dus die stond ook in de startblokken. Rem had nog een late telefoonafspraak dus zoonlief heeft vanavond gekookt, Rem stond stand-by voor de eventuele hulp en gewoon om gezellig te babbelen c.q. wachten op de telefoon. Nadat we heerlijk gegeten hadden ging Rem gelijk de tuin in, want anders wordt het te laat voor de jongste. Het begon schemerig te worden toen het vuur flink begon te branden. Het was af en toe wel een twijfelachtig vuurtje, want één blok hout was niet droog genoeg en produceerde af en toe een soort roetwolk.


Ik stink momenteel drie uur in de wind en ruik als een oude schoorsteen, hahaha. Rem had 's middags van een collega een recept gekregen voor marshmallows-special. Dat betekent twee kaakjes met zo'n chocoladelaagje en daartussen de marshmallow, naar amerikaans recept een Dubbeldekker! Ik vond het zoals Rem het uitlegde maar een twijfelachtige combi, maar het smaakte verdraaid lekker. Even later zijn we naar binnen gegaan, want er kwam nog chocolademelk aan, ik neem altijd anijsmelk. Daarna is het bedjestijd voor de jongste. Het klinkt een beetje winters, maar het was fris buiten en dan gaat een lekkere warme mok er altijd wel in. Er waren nog wat van die snoepdingen over, maar ik geloof niet dat ik die nog op krijg, het is namelijk nogal een zoet goedje. Ze liggen prima op de tafel als decoratie.




P.S.: ik ben het hartjesband van Kleurenmix al aardig aan het wegwerken. Het kleurt zo vrolijk, zo leuk. Ik maak het bandje vast met een knalrode zigzag en ik wist niet dat dat zo'n leuk effect zou worden. Ik was namelijk eerst bezig keurig netjes in de kleur van het bandje een net gewoon recht stikseltje te stikken, maar ineens dacht ik, toen ik bijna rond was, hè... Nee... het moet anders. Dus héél dat bandje los getornd en weer opnieuw, maar dan met een knalrode zigzag. Een heel smal zigzagje, net zo petieterig als de kleine hartjes en boem. Perfect! Het accentueert het bandje juist heel mooi. Ik ben helemaal happy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten