Pagina's

dinsdag 8 maart 2011

Op verzoek van Lynda.... dit is voor háár "smoelenboekje"...


Nou dit is hem dan hoor Lynda. Voor "Het Smoelenboek" op je blog en hopelijk volgen er nog meer dames. Is leuk om te lezen en te kijken! Nou hierboven rechts mijn hoofd door m'n jongste dochter gekiekt, dat lijkt mij toch het eerlijkst hè. Ik neem zó vaak foto's van haar, dus nu ben ik de pineut. De foto met alleen mijn hoofd, ging wel prima. Maar de foto, ook weer op verzoek van Lynda, Jaaaah! Dat komt door de slottekst van mijn vorige blogberichtje, waarin ik me visueel voorstel dat ik op de gangmat voor de brievenbus zit met lapjes en spelden om de te verwachtte envelopjes op te wachten... en dan een reactie van Lynda krijg, dat ze toch wel een foto verwacht met mijn derrière op de deurmat.... Nou die uitdaging neem ik of eigenlijk de jongedame wel aan. Die foto duurde toch wel ietsiepietsie langer. Ze kreeg tegenlicht van de voordeur... en das niet handig, zeker niet als je 8 jaartjes bent!! 

Dank je liefie voor je engelengeduld. Jij ben véél beter in model zijn! Ik wist namelijk op een gegeven moment niet meer hoe ik moest kijken. Ahum zie je het, hoofd zakt achterover, spastisch handje met speldenkussen, radiator gloeiend heet. M'n ogen net op tijd weer in de lens gericht. Tja het model zijn gaat niet over rozen hoor!! En de freule bleef maar positief. "Foto is goed licht hoor" bovenkamer eraf. "Ja, ik heb alles" keek ik als een oorwurm "Ja, je zit in het midden hoor", ogen dicht. "Eén, twee, drie komt 'ie"... "Watte?". Ging ik wat zeggen... Aaaaaargh, arm kind.... grrr, hellepie!

Na de foto ga ik even wat foto's/plaatjes googlen om hier tussen te gooien bij de tekst, zeg maar als aanvulling/ beeldvorming. 

Ik heb niet veel geurtjes, maar Chanel no. 5 is er een die ik altijd heb. Er is nog wel een geurtje dat ik altijd heb, maar dan moet ik naar Antwerpen om het te laten bijvullen. Ik weet dus geen naam, want mijn neus koos hem uit! Ik kreeg van Rem dus een leeg flesje, m'n schoonmoeder kreeg er ook een. Het zal wel voor moederdag geweest zijn of zo. Ik was er op zich wel bij, maar er was geen tijd genoeg om "te ruiken", dus gingen we lekker nog een keer naar Antwerpen en dat is absoluut géén straf!!! Hahaha. In die winkel sta je met z'n tweetjes te snuffelen... eerst grove screening wat je lekker vind ruiken en wat niet en steeds verder tot er twee overblijven. Je krijgt er nog een karakterschets bij ook. En die klopte verrekte goed. Een geurtje heb ik in dat flesje gedaan en het andere geurtje in zo'n heel mooi versierd handtasmodelletje... 

In de zomer zie je me altijd met een zonnebril, een grote zwarte of bruine, net wat voor schoenen en tas ik bij me heb (geen geintje, is serieus). Het is meestal een vrij hoekig exemplaar, want ronde types staan me absolúút niet. Een grote hoed draag ik tegen het verbranden, ik wil best sproeten krijgen, maar niet een kreeft met sproeten zijn! Ook ben ik dol op mooie tassen... alleen gebruik ik ze haast niet, want ik vergeet altijd dat ik er eentje bij me heb... Er zit bij mij ook niet zo veel in... Ik heb er in al die jaren... eens even in mijn inloopkast gluren... 8 verzameld... Voor allerlei gelegenheden een. Eentje waar ik een flinke lap stof in kan stouwen. Een clutch, dat is zo'n onhandig stom ding, waar je alleen een lippenstift en zakdoek-je in kwijt kan. En dan een aantal middelgrote exemplaren, stoer en of tijdloze types.
Het zal niemand ontgaan zijn. Ik ben dól op hoge hakken mits niet hoger dan 12 centimeter, want dan val ik voorover... dus ik denk dat deze exemplaren wel zoiets zijn. Of het nu laarzen, pumps, strandmuiltjes of wat dan ook, hakken mogen overal onder... Als het maar een elegante hak is, want van die plompe dingen... Nèh... Ik hou van elegant stoer,  simpel én van lekker girly girly.... 
Ja, lezen. Vroeger las ik alles wat los en vast zat. Allerlei spannende hersenkrakende boeken, maar sinds ik anti-epileptica slik... is lezen verrekte lastig. Zo gemakkelijk als ik teksten tik, lees ik dus niet, tenzij het bla blie bla en nergens over gaat natuurlijk dan kan ik een heleboel lezen. Maar zoals ik vroeger las met allerlei intriges en zijweggetjes... daar heb ik nu een papiertje en pennetje bij nodig om de lijnen op papier uit te zetten, want ik dreg dat dus niet in mijn hoofd... en dat is irri.... en ik vind dat best jammer... 


Qua mode hou ik erg van eenvoudige snit zonder toeters en bellen, tenzij het een twist is. Een beetje de stijl van Audrey Hepburn... Givenchy en zo... Ik hou van uni. Ik hou van stipjes, streepjes en ruitjes, maar wel basic zwart-wit, marine-wit of rood-wit. De kleuren in mijn garderobe zijn zwart, wit, grijs, marine of turquoise, fuchia, dieprood, appelgroen en dat soort kleuren. Geen poedertintjes, want als ik het aantrek ben ik gelijk ziek, hahaha.                                                                                                                                                    Absoluut géén rimpelstroken, pofmouwtjes, kantjes, randjes en dat soort dingen. En dan BEDOEL ik natuurlijk wel de kleding die IK aan heb, hè. Want qua kinderkleding kan ik alle toeters en bellen prima in één kledingstuk stoppen of het juist heel simpel houden....                                                                                                                                            Lekker consequent, hè. Ik ben een paar jaar geleden getest, toen ik met m'n bedrijf begon. Ik ben toen gecoacht en heb toen tijdens dat traject ook een Birkmantest gekregen.... tja.... de uitslag was een beetje extreem, maar wel in balans, nogal zwart-wit, als je links en rechts bij elkaar afweegt zit je in het midden, toch.... Eén vat vol uitersten, maar voor wat ik doe... ideaal!

Ik hou van High Tea, en vooral in een mooie entourage. Met mooi servies en vooral een etagère vol met LEKKERS, mjammie!!! Ooooooooh als ik er nu aan denk... Rem.... ik wil een High Tea.... nu! Nu geniet ik zowiezo als de entourage mooi is, of het nu thuis is of elders... ik geniet van mooie dingen. Of het nu het uitzicht is, kleding, huizen, bos bloemen, gedekte tafel of sieraden zijn... ik hoef het niet te hebben hoor (hoewel) er naar kijken is al leuk.                                                                                                                                                  High Tea heeft iets luxerigs en verwennerigs over zich... ik speelde het thuis altijd met mijn kinderservies en koekjes in tig stukjes gebroken op m'n moeders schaaltje... Poppenlakentje met kant als tafelkleedje. M'n jongste dochter heeft het vorige week nog met een vriendinnetje gespeeld achter de stoelen op m'n lapjessprei. Ze hielden echt zo'n High Tea conversatie... hahaha. Leuk om mezelf terug te zien in haar.
Qua films... ooooh hou je vast. Ik vind van alles leuk, behalve horror en inhoudsloze onderbroekenlol dat vind ik 3 keer niks tenzij ik al melig ben natuurlijk. Ik kijk graag naar hersenkrakende, spannende films (wat met lettertjes niet lukt, lukt met beelden prima). Aktiefaxiefilms, vorige week nog een samen met zoonlief gekeken naar Bourne Identity tijdens een jongensmiddag met een zak pepermunt. Meneer wilde geen popcorn maar pepermuntjes, die zachte. Geen probleem, die lust ik ook! Sprookjesfilms, met van die mooie kostuums, Disney tekenfilms, mits geen Barbie. En natuurlijk van die Romantische Kostuumfilms, waarbij moeders altijd hysterisch over het scherm rennen om hun dochters uit te huwelijken. Die laatste films, die kijk ik alleen als Rem weg is, want dit trekt 'ie niet hoor.

Ik trek het niet als ik All you need is Love, Boer zoekt vrouw, Het spijt me, Supriseshow, All you need is love, Het songvestival en dat soort dingen moet kijken. Dan zorg ik dat ik boven ben!

Ik heb wel één grote droom, behalve dat mijn webwinkel als een tierelier gaat lopen natuurlijk. Maar één droom die er al heel lang is. Verhuizen... naar een mooi, wat groter huis. Stijl jaren 30... met mooi spierwit geschilderd houtwerk, mooie vloeren en een zalige keuken, waar ik met mijn rampenkookkunst toch nog wat voor elkaar krijg. Het voorbeeld hiernaast is wel héél groot en losstaand, mag natuurlijk ook een twee-onder-één kapper zijn, een hoekhuis of een tussen-innetje, daarin ben ik minder zwart-wit, hè. Links, rechts het midden... allemaal goed hoor. Als het maar sfeer heeft, hoge plafonds, licht en gevoel voor symmetrie in plaats van dat rare jaren 70 gedoe, lage plafonds, alles is a-symmetrisch, geen gevoel voor logica. Behalve de ramen die zijn wel groot tot aan het plafond, dus er is wel licht.

Hmm, ik blijf nu nog even dromen hoor, in m'n jaren 70-huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten