Pagina's

dinsdag 22 maart 2011

Ik heb maar liefst 4 dagen gespijbeld


Sinds de doos donderdag naar Duitsland is verzonden heb ik lekker zitten rommelen... Ik heb in mijn kast zitten herinrichten. Wat lapjes van links naar rechts geschoven. Wat beter verdeeld en beter soort bij soort verdeeld... Er ontstaan gelijk wat duidelijkere gaten in het privé gedeelte, hè, hè eindelijk. Ik heb wat zitten tekenen en wat zitten rommelen achter de naaimachine om een ideetje uit te proberen. Ik ben er nog niet... maar het wordt wel wat. 

Zaterdag stond ik 's ochtends om 09:00 uur al beneden in de tuin te rommelen. Rem was net naar het grof vuil gegaan het een en ander wegbrengen, wat achterin de tuin was neergeploft. Rem had zin om de tuin op te schonen, nou dat was nodig hoor. Ook al ruim je in de herfst de bladeren op, er komen toch altijd weer nieuwe in de tuin. Ook het onkruid was al aardig aan het groeien en aangezien middelste haar schattige konijntje overdag nog niet buiten zijn konijnenvilla rond hobbelt en rond knabbelt komt dat al weer aardig te voorschijn. En zoveel plek voor onkruid hebben we niet eens. De jongste komt ook helpen en gaat de kieren tussen de tegels leeg te schrapen en haar zus neemt het af en toe over. Alles komt van z'n plek en wordt schoongemaakt, behalve de grote eettafel met Belgisch hardsteen, dat ding is niet te tillen! Middelste maakt ook gelijk de villa van onder, naar boven, van links naar rechts en ook nog van voor naar achter schoon. Hij wordt ook nog even verplaatst, grote schrik wat er wel niet achter het hok lag, allemaal troep en een porseleinen etensbakje wat ze ooit zelf beschilderd had aan diggelen. Haar knuffelige konijn kreeg even een plekje in de ren achter in de tuin en vond het heerlijk om volledig in de frisse lucht rond te hobbelen. De ren wordt alleen maar gebruikt als de poortdeur open staat of binnen tegen haar knaaggrage tandjes, want de dame knaagt aan alles, dus ook elektriciteit! De tuin is nu lekker leeg, is absoluut niet zoals ik hem zou willen hebben, maar ja er staat ook nog zo'n prominente schommel in het midden van de tuin, daar kan je gewoon niet langs kijken. We moeten de tegels flink schoonschrobbelen, dan ziet er het ook beter uit en verder... ach dat zien we in de loop van de tijd wel.

Nadat de tuin helemaal aan kant was zijn we even naar de stad gegaan mijn zomerstiletto's ophalen bij de schoenmaker, want de lente komt er aan. Dus zomerse schoentjes kunnen weer te voorschijn worden gehaald. Normaal doe ik dat aan het eind van het zomerseizoen, maar dat is er niet van gekomen. In de stad nog een terrasje gepikt en lekker geluncht. Heerlijk in het zonnetje, zonder jas! Toen we terug liepen zag ik een mooie stoere broek in de etalage, kon het niet laten en ben naar binnengewipt. De broek was helaas niks, de stof was zo ielig dat je na twee keer wassen een vormeloos geval zou hebben. 

Maar ja, bij thuiskomst, ik wil eigenlijk wel zo'n broek. Boekjes gepakt en ben in het zonnetje op de tuinbank gaan zitten, bladeren, bladeren, bladeren en ja. Leuke broek gevonden. Uitgeraderd, kon zelfs flitsend een stevige beige poplin vinden in m'n kast, geknipt en zondagochtend begonnen met naaien en 's middags met een verjaardag had ik hem aan. Hij valt in de taille wel ruim, 15cm te wijd grrr, dus een stoere riem door de lussen gehaald. En ik moet er maar breed even elastiek inzetten. Op zich wist ik dat de broek in de taille wel iets ruimer zou zijn dan ik, maar zóveel had ik niet verwacht anders had ik hem tussentijds wel gepast! Maar goed, blijkbaar klopt de maattabel niet. Broek wordt nog op de kiek gezet, maar ik heb hem nu aan en geen fotograaf in de buurt, en ik wil hem eigenlijk laten zien met dat marineblauwe shirt erboven... wordt vervolgt.

Gisteren had ik nóg een dagje vrij van mezelf. Schandelijk hè, 4 dagen vrij genomen. Even geen Collie-Collie.com. Heerlijk, géén telefoontjes, geen mail, geen huishoudelijke klussen behalve dan dat ik gisteren wel gekookt heb. Dat betekent natuurlijk wel dat ik nu flink aan de bak moet, door de mail ploegen (bestellingen heb ik wel in de smiezen gehouden natuurlijk). Ook door mijn werktafel ploegen, want die 2 FM projecten laten wel hun sporen na in mijn werkkamer... dus... Ik verveel me vandaag absoluut niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten