Pagina's

donderdag 31 maart 2011

Het reclamepauzeblokje-rokje.... is af!


Hij is af.... en zit bíjna perfect! De taille is 'ie ietsjes te ruim. Nou... hoe vind je die! Het rokje op de paspop nu lijkt te lang, maar de paspop heeft een wat dunnere taille. Het is dus ietwat uit verhouding. Ik zal binnenkort op jacht gaan naar een bijpassend tricotje voor een shirtje. Ik denk dat de donkere tint blauw het mooist er bij zal staan. Daarna kan ik het totaalplaatje met mezelf erin laten zien. Ik ben dan ook héél benieuwd hoe het zal staan. Zoals ik hem nu aan heb/had, met m'n zwarte laarzen eronder, tja het is p...weer vandaag, m'n zwarte truitje daarboven, met driekwartsmouwen, is ècht om te gieren, géén potje. Het slaat als een tang op een varken. Jongste dochter heeft het rokje volledig goedgekeurd. Ze vind het een mooi stofje en vooral mooi van kleur. Het modelletje vind ze mooi bij me staan, dus zij is al 100% tevreden. Ook Rem knikt goedkeurend naar het rokje, dat zijn er al twee!

Ik kijk nu meer zakelijk naar hóe de rok zit. Hoe de lengte is, of er ergens bij de heupen plooitjes zitten of blijft hangen. Maar nee, hij zit als gegoten, behalve bij m'n taille daar is het iets te wijd, maar dat is vergeleken met vroegere projecten te verwaarlozen. Dus eigenlijk is de rok héél goed gelukt... en voor herhaling vatbaar. Maar ik moet het totaalplaatje nog even voor me zien en dat gaat natuurlijk met een leuke pump en bijpassend shirtje wat makkelijker. Dat komt natúúrlijk door het stofje, want eerlijk gezegd, als dit een marineblauw uni-stofje was geweest had ik het wèl geweten. Dus dat ik het even niet weet geeft niet. 

Anders is het ieder geval een goed gelukt proefkonijn. Ha, nee hoor, ik ga er voor dat 'ie in mijn kast komt te hangen en niet als schaduwklant of kastvulling! Ik heb de plooitjes een 4cm. in het voor- en achterpand ingestikt, dat is bij het patroon niet, maar ik weet dat dat bij mijn figuur mooier staat. Ik heb de zoom van de rok afgewerkt met satijnband en de onderrok met een glad rolzoompje. Ik moet hem alleen nog even opstrijken, want dat ben ik vergeten.

Ik heb me vanmiddag al weer op een volgend project gestort, een ècht zonnig projectje. Een jurkje lijkt me wel een goed plan. Het stofje heb ik al in huis of eigenlijk stofjes, want het wordt het ene of het andere stofje. Net hoeveel stof ik nodig heb, en dat weet ik eigenlijk nog niet. Ik heb het stofje twee jaar geleden gekocht met een cadeaubon, die ik toen voor mijn verjaardag heb gekregen van mijn schoonzusje en zwager. Ik wist precies wat ik ervan ging maken, een zomerjurkje, en ik zou het binnenkort wel laten zien. Ahum, het is nu bijna twee jaar later en het stofje ligt keurig netjes gewassen en al in mijn kast de ruimte bezet te houden. Ik weet alleen niet of dit stofje groot genoeg is, want wat ik van plan ben kost nogal aardig wat stof. Nee geen rimpelstroken en roezels hoor! Ik heb het hetzelfde stofje ook in een andere kleurstelling. Dan is het niet oranjerood met marine en wit, maar zachtgrijs met marine en wit. Op zich is het niet fel en vrolijk gekleurd.... maar het hééft kleur.... en bloemen! Kijk en dat is toch wel weer een uitdaging... ik ben benieuwd hoe het wordt... het zal ieder geval een lekker luchtig jurkje worden. Ik weet alleen nog niet of ik het met een driekwartmouw maak of met een kort mouwtje. Ik wil het namelijk vaker dragen dan een paar weken in de zomer. Dus dat wordt nog een potje ienemienemutte... Ja, ik moet toch wat te twijfelen hebben... maar deze keer niet over de maat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten